advertisment

Friday, September 17, 2010

hari raya di rumah opah........




assalamualaikum......selamat hari raya semua......macam mana raya kali ni???seronok tak????mesti dpt bnyk duit raya kn.....hohohoho.....alhamdulillah saya dapat merasa raya pada tahun ini....harap saya dapat merasai lagi raya pada tahun hadapan....insyaallah.....so lepas nie dah kena balik u.....banyak kerja dan program yg menanti.....must be busy.....but it's ok.....it's my responsibilities.....ok kali ni nak cite pengalaman beraya di kedah...negeri jelapang padi.....nenek di sebelah ibu saya.....tahun lepas sebelah ayah tahun ni ibu pula la.....seronok....dapat jumpa keluarga jauh...maklumlah waktu lain busy, so waktu raya ni lah untuk kumpul semua.....pagi-pagi raya dah ikut opah pi solat hari raya.....memang ramai orang....bersesak-sesak....setahun sekali je pun.....lepas solat ada sesi memberi duit raya oleh pihak masjid.....budak kecik je la yg dapat....saya nie luar dari kategori 2.....balik solat ada sesi bermaaf-maafan......time ni mulalah semua nak ngelat.....orang ni suruh orang 2, orang 2 suruh orang nie.....last skali saya yang start dulu...maklumlah anak sulung+cucu sulung....ada la sesi air mata.....ibu-ibu je la...anak2 relaks je....hohohohoh.....sambil-sambil bermaaf-maaf 2 dapat la duit raya.....tahun nie agak banyak juga la dari tahun lepas.....sape kata kalau dah besar xdapat duit raya....salah 2...kome still dapat duit raya lagi....makin besar makin banyak pula.....kami juga pergi melawat kubur arwah moyang saya dan juga arwah datuk saya yang baru saja pergi pada bulan 3 hari 2..sedih kerana tak dapat berjumpa dengnnya buat kali terakhir...al-fatihah......destinasi yng seterusnya adalah rumah tok angkat dan pergi beraya ke perlis....rumah adik ibu saya.....ha kat sana macam2 aktviti kami buat...banyak planning......nak tau ceritanya.....tunggulah ye....nanti kita story lagi......bye...sekian wassalam........

No comments: