advertisment

Friday, December 24, 2010

berkhatan.......

assalamualaikum w.b.t.......apa khabar pmbca sekalian.....harap2 sihat la ye....amin.....sebelum sy nak bercerita pnjg sy nk ucapkan selamat masuk sem baru....eheheheheh....cuti sem nak abis dah, tapi rasa mcm malas pula nak balikkan???sape setuju dengan saya....ahahahahah....masa awal2 cuti bukan main excited..bila dah lama2 rasa nak balik pula....bila dah akhir2 rasa malas pula nak balik....apa la kan....eh2 dah melalut pula....ha hari ni saya nak cakap pasal bersunat....apa itu bersunat atau berkhatan???Sunat atau khatan atau sirkumsisi (Inggris: circumcision) adalah tindakan memotong atau menghilangkan sebagian atau seluruh kulit penutup depan dari peniskisah dia macam nie...khamis lepas adik saya bersunat....dia la yang paling lambat...abang2 dia semua bersunat masa umur 8-9 tahun..dian je 10 tahun....sebelum sunat tu dia macam berani je....tapi sebenarnya dia ni penakut....hai tak tau apa nak jadi....manja pula tu....dalam ramai2 adik beradik dia la paling manja sekali....nak dijadikan cerita, lepas sunat tu balik je rumah saya tegur la dia, saja nak usik, saya ni memang suka usik org....saya tanya dia sakit ke sunat sambil tergelak-gelak, apa lagi dia punya melenting, menjerit-jerit dia....saya pula gelak golek2 atas lantai.....jahat x saya??ahahahaha.....abang2 dia dulu, lepas je sunat terus main lari2, main basikal, macam2 la...orang tua2 kata makan kena pntang, tapi adik lelaki saya ni semua dia balun...kecuali yg manja ni...memang betul2 jaga la....yelakan penakut...mkn jaga, main jaga, pendek kata dia ikut la apa org kata....abang2 dia hari ke-3 dh pakai seluar, dia seminggu xpakai seluar lagi...hai....saya harap lepas sunat ni dia jadi seorng yg berani...kalau xubah juga xtaula...orang kata lepas sunat perangai tukar jadi lain...harap2 la ye....ok bah...sampai di sini dulu ye....tata...wassalam........

No comments: